Selasa, 28 Ogos 2012

A Journey Begin

Mulanya tak perasan dgn perubahan diri, cuma sedikit pelik dgn diri bila mudah berasa penat dan lapar. Walhal ketika itu kita sebagai umat Islam sudah masuk minggu ketiga menjalani ibadah puasa dan sepatutnya perut sudah biasa dgn keadaan perut kosong (puasa) itu sendiri. Kadang mengadu dgn suami asyik lapar tp tak sampai hati nak buka puasa sal rasa sayang tuk berbuka hehehe bila malam plak suhu badan panas sampai suami ingat si isteri ni demam tapi bila siang suhu badan jd normal balik.  Ada jgak advice suh buat UPT mana la tau pregnant tp masa tu period lum lewat lg, bila dah camtu suami asyik bdoa mudah-mudahan period tak datang.

Rasa lapar, lemah, mudah penat, mengantuk dan perut selalu krem mcm senggugut berlarutan sehingga aku lambat period 2minggu. Kebetulan sehari sebelum raya tu genap 2minggu aku lambat period, so aku ajak laki aku p beli UPT kat farmasi, sekali aku beli yg 2set per box. Actually ni pengalaman pertama kami, almaklum lah baru beberapa bulan mendirikan masjid.

Keesokannya...........

I got this (^_______^) senyum lebar lebih dr pp

*credit to google*

Aku buat UPT pagi, bila tgk keputusan double line terus kejut suami dan dan suami masih terkebil-kebil pelik dgn perangai si isteri hahahaha tp since the moment aku mcm suka buat UPT sampai cashier kat supermarket tu kenal muka aku sal selalu sangat beli UPT hehehehehe

Alhamdulillah aku tak mengalami alahan yg teruk, muntah ckit2 tu perkara biasa la, cuma aku tak boleh bau ikan digoreng dan ikan rebus, lagi satu tak brpa suka mandi guna sabun..hahaha...nak kata bau tu, tak la tp entah la why...hehehe kdg suami hanya mampu garu kepala pelik dgn peragai isteri. Selera makan aku mkin menjadi bila selang 2jam asyik lapar je....hehehe

Benar kata orang, trimester pertama rasa lambat berlalu.. ya Allah, permudahkanlah urusan ku...aminnn 



Note: skrg 7minggu3hari, insyaAllah 8minggu nanti nak buat scan, tak sabar nak tgk anak mumy in my tummy. Suami dah gtau dia nak panggilan babah n dia nak anak panggil mama dia mumy...dalam ati ada2 je laki aku ni :D 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan